Conversie optimalisatie in 2022: zo haal je meer uit je webshop Lees verder

Conversie optimalisatie

Meer omzet halen uit bestaande bezoekers? Wij als conversie specialist helpen je graag het maximale resultaat te behalen met conversie optimalisatie.

    Waarom kiezen voor conversie optimalisatie?
  • Verhoog je conversiepercentage en daarmee je omzet zonder extra verkeer te hoeven genereren
  • Verhelp obstakels in de klantreis en verbeter de gebruiksvriendelijkheid van je webshop
  • Optimaliseer op basis van data
Direct aan de slag
Wedigify
Wedigify

Van onderbuikgevoel naar datagedreven inzichten

Conversie optimalisatie gaat niet zo zeer om het verkrijgen van meer bezoekers. Bij conversie optimalisatie gaat het erom meer uit het bestaande verkeer te halen met als doel bezoekers beter en sneller te laten converteren. Iedere doelgroep heeft een andere beleving van een webshop. Door middel van A/B testen kom je er achter wat voor jouw webshop en doelgroep werkt.

Meer weten over conversie optimalisatie

Verhoog je conversie percentage

Het verbeteren van het conversiepercentage levert direct meer omzet op. Door de stappen te analyseren die bezoekers doorlopen kunnen we obstakels herkennen. Door het uitvoeren van optimalisaties kunnen we deze obstakels wegnemen en ervoor zorgen dat bezoekers sneller en efficiënter converteren.

Voor conversie optimalisatie gebruiken wij de volgende tools

  • Datatrics logo
  • Google Analytics logo
  • Hotjar logo
  • VWO logo
  • Squeezely logo

Aan de slag gaan met conversie optimalisatie?

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om jouw bedrijf te laten groeien. Wij hebben alles in huis om dit mogelijk te maken. Zin om eens te sparren? Wij maken graag kennis met jouw ideeën en online uitdagingen.

Marc van Willigen
Marc van Willigen
E-commerce specialist
contact

Projecten waar we trots op zijn

Hierbij een aantal projecten waar we trots op zijn. Projecten waarvan wij vinden dat ze succesvol zijn of voor ons een bijzondere uitdaging aan zat. (More coming soon)

Blogberichten Bekijk alle blogs

Lees hier onze e-commerce blogs, trends en tips.

Wedigify

Ook online groeien?

Wij maken graag kennis met jouw ideeën en online uitdagingen.

Maak een afspraak

Conversie verhogen door middel van conversie marketing?

Het conversie percentage voor een webshop geeft inzicht hoeveel personen er daadwerkelijk iets kopen over de totale websitebezoekers. Het conversie ratio berekenen is vrij eenvoudig. Het conversie percentage bereken je als volgt: aantal bestellingen / aantal sessies * 100%.

Gemiddelde conversie webshop is moeilijk vast te stellen en hangt samen met verschillende aspecten, zoals: verkoop B2C/B2B, branches waarin je in actief bent, verkopen in verschillende landen etc. etc.

W Hoe kunnen we je helpen?